söndag, augusti 30, 2009

Fullsmockat

Ja helgen kom och nu är den nästan borta, bara några få minuter kvar innan jag landar i john-blund-land. Det är nästan så att jag inte kommer ihåg vad jag gjorde i fredags hehe, jag vet att jag hade en del att stå i på jobbet och det blev både lösningar och nytt trassel (som det alltid blir med programmering) så imorgon blir det nya tag igen. I lördags jobbade jag på Ulvsätra Gård då det var en country kväll kan man väl säga, det var en del slit med att sätta upp ljus, tält och grillplats där jag och polaren fick stå/sitta hela kvällen. Det var kul, mycket människor som kom för att lyssna på musiken som spelades samt dansa både lincedance samt vanlig dans (vad nu det är?).

Framåt kvällen när vi skulle börja packa ihop så sålde vi av så mycket av den överblivna maten som vi hade och när vi håller på som mest kommer det fram en kvinna som säger att hon skulle nog skaka hand med mig om det inte vore för att jag hade handskar på mig (vi var tvungna att ha nylonhandskar på oss för att vi skulle hantera mat samt av renlighetsskäl) jag säger att jag kan ta av mig handsken om hon vill skaka hand med mig (vilket jag gjorde), jag skakar hennes hand och säger artigt mitt namn, jag får som svar att det var ett gulligt namn. Sen blir jag tvungen att be om min hand tillbaka för att kunna fortsätta med serveringen av mat till övriga kunder. Tyvärr fick jag inget nummer men jag frågade ju inte heller så vad ska man förvänta sig, jag är tyvärr inte likadan som min kära lillebror där tjejerna fullkomligt slänger sina telefonnummer på honom, bara för att dom vill att han ska ringa.

Nä jag får väl försöka fånga tillfället någon annan gång ;) Jag gråter inte för det men kul var det ändå. Nu funderar jag mest på hur det kommer se ut efter september månad, om jag kommer att ha något jobb kvar på DeLaval eller om jag kommer behöva söka något annat, jag trivs ju verkligen där jag är då jag får göra det jag tycker om nämligen att programmera. Bara göra ett gott intryck så går det väl vägen till slut. Nä dags att slagga nu tror jag, men först dagen i korthet. Jag kom hem inatt, sov till ~9, gick upp och käkade frukost, kollade på RAW Comedy Club (så sjukt roligt), satte mig för att spela lite på datorn, lirade väl mestadelen av dagen då jag kände att det var vad jag ville göra för att koppla av lite. Sen var det dags för middag, efter middagen stack jag till morsan och hjälpte henne installera sitt nya Office paket på sin laptop. När jag kom hem igen kollade jag på senaste filmen av Fast And Furious (som jag för övrigt tyckte var djävligt grym).

Så nu sitter jag här och har nog inte så mycket mer att skriva ;) Ska väl bara stänga av datorn, borsta tänderna, slå en drill och sen sätta mig på planet som går direkt till John-blund International Airport ;)

Arrivederci!

1 kommentar:

elida sa...

GRATTIS i efterskott! Glömde höra av mig till dig på din födelsedag, men jag tänkte i alla fall på dig =) (Har skrivit upp datumet i min kalender sen gammalt, haha). Hoppas allt är bra. Vore skoj att ses nån dag. Kanske kan dra med mig Anna =) tsss. Kram