måndag, augusti 17, 2009

Helgen i korthet

Det började med att jag firade min födelsedag i fredags, blev askalas så där riktigt ordentligt full tror jag nog det heter. Hade tänkt blogga på kvällen men blev bara att man kom hem och la sig, någon gång under natten var jag tvungen att gå på toa, kilar på muggen och sitter väl där ett tag (kommer ej ihåg hur länge) när jag plötsligt känner att nu djävlar är det något i görningen i magen och vipps kom innehållet upp till ytan för att hälsa på.

Jag torkar upp efter mig (tro det eller ej så hade jag lite vett kvar att faktiskt torka upp efter mig) sen bar det av in till sängen igen för att sova vidare, klockan 06.50 går larmet igång på mobilen och jag ska upp för jag har en golftävling att spela denna dag vilket är lördag (det snurrar fortfarande i skallen efter gårdagen). Någon sekund efter att jag vaknat ringer mobilen och det är morsan som undrar om jag är färdig (hon står då utanför). Jag har inte hunnit käka någon frukost eller hunnit vila ut som jag hade velat men men. På med kläderna och iväg till golfbanan, får lite information om hur dagen kommer gå till samt att jag lyckas få 2 huvudvärkstabletter från dom snälla tjejerna i receptionen.

Tävlingen är över och man vann tyvärr ingenting, inte heller på någon putttävling som var efterråt på övningsgreenen vann man något heller, men det var väl lite skit samma jag hade kul ändå. På kvällen sedan var det den utlovade middagen som smakade väldigt gott, efter prisutdelningen bestämde vi oss för att åka hem. Lillebrorsan var trött och han skulle upp och jobba på söndagen så han ville komma i säng. Vi kommer hem och jag gör mig iordning för att sova, jag stänger av mobilen så att jag inte blir väckt när jag inte vill det utan kan sova ut i lugn och ro. Vaknar så småningom klockan (hör och häpna) 08.00 tycker det är lite märkligt jag som brukar sova så länge men nåväl upp och ät frukost. Sedan sätter jag mig vid datorn för att kolla mail samt resultatlistan från gårdagens tävling.

Det bästa är att jag och morsan spelade ju som ett lag det var 151 deltagande par/lag och morsan och jag lyckades komma på en 20:e plats av alla dessa. Riktigt nöjd var man då jag kommer ihåg att det fortfarande snurrade i skallen när jag skulle slå mina bollar. Först runt lunch började det släppa och man kunde slå ordentligt.

Nä nu tillbaka till arbetet, ska förhoppningsvis lyckas få ut någon form av information från den handhållna enheten :)

1 kommentar:

Felix sa...

hihi grrrreat success med andra ord :]