onsdag, februari 27, 2008

Där-i-va-ta

Nu hoppas jag att jag har lyckats proppa skallen full med mattematiska kunskaper inför morgondagens tenta, den som kommer handla om derivata. Att derivera är ganska enkelt sålänge man håller sig till andragradspolynom eller dylikt, men när man börjar blanda in trigonometriska uttryck som sin, cos, tan, arctan, arcsin, arccos och cot. Då blir det genast mycket jobbigare att derivera ett uttryck som ser ganska enkelt ut. Som sagt så hoppas jag att jag har lyckats proppa skallen full med allt det här om hur man ska göra vid det ena och det andra. Det återstår dock att se imorgon.

I helgen kommer jag nog ha fullt upp ;) jag ska upp till Uppsala och träffa tjejen som jag bjöd hem på middag i fredags. Jag fick ett sms idag där hon undrade om jag hade lust att åka upp och träffa henne vilket jag väldigt gärna hade lust med. Imorgon efter tentan blir det att boka en biljett och sedan är det bara den "långa" väntan tills lördagen kommer.

Hmm klockan börjar bli lite sent tror jag visst, men jag har varit effektiv idag och förberett mig redan innan sista tentaplugget. Borstade tänderna och sen pluggade jag klart det sista så nu är det bara att publisera det här inlägget och gå och lägga sig :)

Tjo-o-tjim trälim!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hellu Timmmmmii!!

De va ett valdigt farande pa dig upp och ner och fram och tillbaka till uppsala ;) Sweet :D

Kram

// Carina