torsdag, februari 21, 2008

Tungt

Ja det kommer verkligen bli en tung dag imorgon :( det hela började ju så "trevligt" med att jag skrev 2 mattetentor idag (igår nu), jag klarade båda :D (YAYE!). Efter det gick jag ut och tog en fika inne i stan med en gammal högstadiekompis, det är en ren slump att vi träffades innan tentan. Förvisso skulle han också in och skriva tenta men jag har inte sett honom i klassen tidigare men det berodde på att han läst kursen tidigare och endast nu går för att tentera de tentor han kuggat på.

Var kul att snacka lite gamla minnen och lite vart annat som händer runt om i världen. Han berättade en del om vad han hade gjort sen vi gick ut gymnasiet och han hade ju farit runt en bit, Australien, Indonesien och sen tillbaka till Sverige (okej då det kanske inte var så mycket men han stannade ett tag i Australien och jobbade där innan han for vidare). Nu har han som sagt var hamnat här i Sverige igen och han pluggar något Ekonomiprogram i Västerås men samtidigt Stockholm och Uppsala så han pendlar ganska mycket.

Nåväl efter det åkte jag hem, för att konstatera att jag någon timme senare skulle bege mig in mot stan igen, skulle gå på SysterOBror så sjukt roligt ställe då det är stand-up på onsdagar. Jag betalade glatt det studentrabatterade priset i både garderob och inträde, köpte en öl i baren och satte mig vid mina vänner. Kvällen började väl med några halvdassiga komiker men det kom igång lite sen gick det ner igen och till slut kom huvudnummret som vi alla hade väntat på: Özz Nûjen, han är så klockren. Han hade också några bra poänger med komedi, om man inte kan skämta om något så kan man inte heller tala allvar om det.

Kvällen slutade väl på något ställe på söder efter stand-up baren. Det visade sig att vi satt kvar lite väl länge då dom började städa lokalen och göra iordning för att stänga så vi började gå mot tunnelbanan bara för att upptäcka att den till vår fasansfulla "förvåning" slutat gå. Det som återstod då var bara att knata till Slussen för att ta någon form av nattbuss mot Centralen och sedan byta till en annan nattbuss där som skulle ta oss åt det hållet vi skulle. Hade lite tur med bussarna då dom gick mer eller mindre precis när vi kom fram så vi hann precis på och sedan av, gå till nästa och sen på för att åka till slutdestination. Väl framme i V-by så fick jag gå resten av vägen hem och nu sitter jag här och skriver min blogg kl. 3 på natten O_o det kommer inte gå bra för mig imorgon. Nästa gång ska jag inte vara ute lika länge då vi ska fira att vi klarat en tenta.

Nu ska jag borsta mina tänder och sedan marsh i säng :) Hej svejs!

Inga kommentarer: