fredag, februari 15, 2008

Valentine my valentine

Ja då var den dagen över, lite kort recap då. Jag tog lite sovmorgon för att sedan dra mig iväg till plugget, på vägen till universitetet stannar jag förbi ett företag som jag tänkte söka jobb hos. Dock som supporttekniker på deltid, helst kvällar och helger, lyckades träffa ansvarige för supporttjänsterna och lämnade mitt CV till honom för att sedan prata lite snabbt om eventuellt jobb som möjligen kan dyka upp. Efter det var det iväg till plugget igen.

Ut till busshållplatsen och sedan 2 stationer senare är man framme så det ligger ju inte långt ifrån där jag läser matte. I alla fall så satt jag på dagens tråkigaste lektion där läraren bara malde på utan någon som helst entusiasm så istället för att man kände sig motiverad att ta in det han lärde ut mer än nödvändigt så att man och antecknade frebilt för att gå igenom alla anteckningar vid senare tillfälle som typ nu i helgen. Så snart lektionen var slut var jag på väg till bussen som skulle ta mig till tunnelbanan så att jag kunde åka in till centralen för att hinna med mitt tåg till Uppsala. Jag skulle ju på dejt igen :) jag hade köpt en ros (rena rånet runt alla hjärtans dag jue!), en dyr-per-millimeter-som-tjejer-tycker-om nalle samt en chokladask. Världens klyscha men det sket jag i.

Kommer till Uppsala och överlämnar rosen sedan, bar det av till restaurangen (Amazing Thai) rekommenderar den som ska till Uppsala och har tid att äta en bit att stanna där för det var sjukt gott. På restaurangen kommer nallen fram som en liten överraskning och det gick hem. Efter middagen begav vi oss ut och promenerade lite, men det blåste en hel del så vi gick in på ett fik för att värma oss och passade även på att dricka en kopp varm choklad. Fiket stängde kl. 22 så då gick vi vidare, jag tänkte vara lite gentleman av mig och erbjuda att följa henne hem, men hon var mer mån om att jag skulle komma hem med ett tåg så vi bar oss av till stationen och då hade jag valen att antingen stanna 1 timme eller åka med det tåg som stod inne på plattformen. Dessvärre köpte jag min biljett och åkte hem med det tåget som stod inne på plattformen. Det var ju något som saknades då jag var på väg ut till tåget, jag hade inte givit henne chokladasken!!! Jag halar fram den ur ryggan och lite smidigt som jag kramar om henne för att sedan kliva ombord på tåget ge henne den. Vi skiljs åt lite väl abrubt men tåget skulle ju åka så vi bestämmer att vi ska höras av.

Jag går och letar reda på en plats och sätter mig där, fiskar upp mobilen och skickar iväg ett sms till min dejt, hoppas att hon tycker om chokladen, jag får som svar att hon absolut tycker om den men att jag inte hade behövt köpa något, för att släta över det hela lite snyggt svarar jag med att det var hon värd :) Nu är det bara den eviga väntan på ett eventuellt ska vi ses ... meddelande ;)

Dags att renskriva alla matteuppgifter som skall lämnas in imorgon och sen gå och lägga sig illa kvickt så man får någon form av sömn. God natt! :)

Inga kommentarer: