torsdag, februari 07, 2008

Tenta och Dejt :)

Idag onsdag hade man dubbla orolighetsklumpar i magen, det var dags för min första tenta i matte (Algebra delen), vi hade fått 3 övningstentor att som sagt öva på vilket jag också gjorde, jag passade även på att plugga på lite av problemen vi kunde lösa i problemsamlingen som finns på webben. Tentatiden kom och jag infann mig i salen för att skriva tentan, det var med en mindre lättnad jag såg att jag nog skulle klara denna tenta. För att bli godkänd behövde man 6 av 8 rätt. Så jag började med dom uppgifter som jag såg direkt att jag kunde lösa och löste dom, sen var det ju dom svårare uppgifterna som jag verkligen inte ville göra. T.ex förkorta så långt som möjligt (utan miniräknare) 24200/165 det var ju ingen barnlek men jag lyckades på något vänster ändå :D

Det hela slutade att jag klarade tentan med nöd och näppe :) *pustar ut* Jag borde ha fått rätt på sista uppgiften då jag räknat rätt men hade fel tecken framför svaret så inte så konstigt att det blev fel :( men men det är sådant man lär sig och tar med den kunskapen till nästa tenta. När väl tentan var avklarad så försvann en av orolighetsklumparna i magen. Den andra klumpen var väl mera fjärilar i magen eller vad man ska säga. Jag skulle ju på dejt med en vacker tjej som jag åkte till Uppsala för att träffa en lördag för ca 2 veckor sen. Jag undrar egentligen varför jag var så orolig, hon hade ju kunnat säga nej om hon inte velat träffa mig men nu har hon ju inte gjort det så jag behöver ju inte direkt imponera på henne. Nåväl när jag väl träffade henne så försvann allt jag var orolig för och resten gick som på räls!

Först gick vi för att äta en bit mat, sen var det dags för bion (vi såg filmen Juno, väldigt bra film). Efter filmen gick vi och satte oss på ett mysigt kafé för att prata lite och umgås. Vi märkte att det var dags att gå när personalen började städa lokalen och ställa upp stolar på borden (hehe), vi lyckades passa in ett tåg som gick 22.11 från Centralen mot Uppsala så min dejt kom iväg med tåget hem, annars skulle hon ha fått vänta i ytterligare 1 timme innan nästa tåg skulle gå. Vi hann till stationen ca 10 min innan tåget skulle åka så det var ingen fara. Vi står där och pratar lite och bestämmer att vi ska träffas igen nästa vecka, dock kan onsdag bli lite körig så vi får väl ta torsdag... :D

Imorgon är det nya tag igen, mera matte och en massa plugg i helgen kommer det bli inför nästa tenta, huja! Det är bara att ligga på så kommer jag att ha mitt betyg så småningom :D Nu är det dags för sängen och drömmarnas värld, undrar vad jag kommer drömma om inatt ;)

Inga kommentarer: