måndag, februari 25, 2008

Sportlov?

Vaddå sportlov? Inte fan har man något sportlov heller, nä här är det bara mera matte som ska pluggas och tenteras. Det sköna med det hela är väl att "fredagsgruppen" har fått lite ledigt denna fredag. Vi har vanligtvis seminerie och 6 st uppgifter som skall lösas till varje seminarie, dock så har vi "ledigt" denna fredag (vad jag antar) för att seminarieledarna är borta på antingen något möte eller utbildning eller vad helst. För oss som måste jobba med seminarieuppgifterna så känns det ganska skönt att inte behöva slite ihjäl sig denna vecka med just dessa uppgifter utöver pluggandet inför onsdagens tenta i derivering.

Jag har redan lyckats lösa 1 seminarieuppgift och belönade mig själv med att äta lite glass och kolla på Bee Movie. Väldigt rolig film :) passar alla åldrar så det är bara att gå och se eller att hyra (om den nu har kommit ut på dvd). Jag ska väl ta och göra mig iordning snart för sängen men tänkte väl först berätta om hur min dejt gick i fredags då jag inte gick in så värst mycket i detalj om vad som hände.

Det börjar väl med att jag möter upp henne vid Stockholms Central då hon kom med tåget från Uppsala. Vi byter till pendeltåget och hoppar av i Spånga. Väl där promenerar vi till konsum för att inhandla det sista jag glömde köpa för efterrätten jag tänkte bjuda på efter middagen. Väl hemma sätter jag igång med att börja laga maten och frågan "Kan jag hjälpa till med något?" dyker upp men jag tycker ju inte att hon ska behöva göra något då jag ska bjuda henne ;) så jag säger att nä stå du bara där och se vacker ut. Jag blev faktiskt lite imponerad att jag lyckades behålla lugnet samtidigt som jag hade så pass många bollar i luften. Middagen bestod av marinerad fläskkarré (som hade legat i marinad sedan dagen innan), hasselbackspotatis (med lite timjan på toppen svingott), festlig kantarellsås och sallad. Till det drack vi ett glas rött vin och samtalade om lite allt möjligt.

När vi hade ätit upp föreslog jag att vi skulle se en film vilket blev Ratatouille (för hon hade inte sett den), men innan vi började kolla på filmen så tänkte jag tillaga efterrätten som bestod av wokat äpple, banan och kiwi i kanel och honung serverat till vaniljglass. Det gick väldigt bra hem ;) Vi kollade på filmen och när den var slut så hade vi lite tid kvar innan hon var tvungen att åka hem (jag hade fixat taxi av polaren, tack btw) så vi satt i soffan och pratade lite om filmen och om mat och lite allt möjligt (hey man kan inte komma ihåg allt -_^). Polaren kom vid utsagd tid och vi rullade iväg in mot stan, vi kom till Centralen lite väl tidigt men det gjorde inget, jag passade då på att följa henne till tåget medans polaren satt kvar och väntade i bilen. Vi gick hela vägen fram till första vagnen, det var ett djävligt långt tåg! Vi stod där och pratade lite allmänt innan hon skulle hoppa på och strax innan tåget gick så ställde hon sig i trappan till tåget (på min uppmaning då jag ville ta ett kort), jag tog ett kort och sedan när det kom till den där kramen som ska avsluta det hela så passade jag på att stjäla en puss av henne. Istället för att luta mitt huvud åt sidan och krama henne så mötte jag henne mitt på.

Det var väl en liten suprise men jag tror inte att den var ovälkommen ;) Jag har inte hört något från henne än men jag väntar fortfarande, man går ju och undrar vad hon tänker på efter den kvällen. Nåväl det var väl min fredag, helgen har inte hänt så mycket mer än att jag fortfarande inte har fått mitt nya nätagg. Jag tänkte köpa det för ca 300:- dyrare än vad jag har beställt det för hos ett annat företag men sen visade det sig att dom hade precis fått in en beställning på det sista nätagget dom hade i lager så chi fick jag men jag behöll mina pengar.

Puss och god natt på er nu är det sängen som gäller :D

Inga kommentarer: