måndag, februari 11, 2008

Ny vecka, ny adress = "ny blogg"

Måndag igen, som vilken gudsförgäten måndag som helst, man vill inte kliva ur sängen när man vaknar och man vill heller inte gå till "skolan" eller rättare sagt universitetet för att plugga matte så tidigt på morgonen. Men visst tar man sig iväg i alla fall :) bra pli man har på sig. Som det kanske syns så har jag ändrat om lite i bloggen nämligen adressen till den samt namnet på den. Iom att jag numera skriver på svenska så tyckte jag att ett mera svenskt namn borde passa.

Imorgon är det tisdag, ska upp tidigt då också för att ta mig lite tidigare till skolan men denna gång ska jag inte hela vägen fram till skolan på en gång, jag tänkte svänga förbi ett företag som jag sökte jobb hos via ett annat konsultföretag, dock drog detta företag (vi kallar dom X) tillbaka sin ansökan om IT-support/tekniker och lämnade ingen mera anledning till varför. Jag surfade av nyfikenhet in på deras hemsida idag och såg att dom har en ansökan ute på deras webbplats om att dom söker en IT-support/tekniker, dock har senaste ansökningsdatumet gått förbi men tekniskt sätt så sökte jag faktiskt innan det datumet. Så det jag ska göra imorgon är att knata förbi dom med mitt CV i handen och se om jag inte kan få prata lite med ansvarige för den tjänst dom söker och räcka över mitt CV.

Får se hur det går, sen ska jag vidare till plugget för att sätta mig ner med några klasskompisar och plugga lite seminarieuppgifter förhoppningsvis. Vi behöver också plugga på inför tentan vi ska ha på onsdag så det kommer bli en liten balansgång mellan dom 2 prioriteringarna. Torsdag närmar sig snart med stormsteg, hehe, på tordsag är det den 14:e februari och alla tjejer vet automatiskt vad det är för dag (konstigt egentligen) men vi killar har lite svårt att hålla reda på "viktiga" datum, men blir tacksamt påminda via radio och TV vad som komma skall ;) I vilket fall som helst så ska jag till Uppsala denna torsdag efter att jag haft min föreläsning, jag ska på min tredje dejt (jag hoppas jag kan kalla det för dejt). Jag ser faktiskt mer fram emot torsdag kväll än vad jag gör för resten av veckan men matten är ju också viktig så jag måste se till att tänka på den först och främst och ta torsdagen när den kommer.

Nu är det dags att sova lite :) Mors!

Inga kommentarer: