söndag, februari 03, 2008

Vinter?

Ja någon måste ha beställt vinter-på-1-timme för det är vad som hände idag, dock säger meterologerna att det beror på stormen Tuva dock tror jag mera på att det är någon som har beställt vinter-på-1-timme och fick sin leverans i tid för en gång skull ;) Döm själva av bilden nedan:


Det är väldigt trevligt med snö, speciellt runt vinterhalvåret, dock är det väl lite väl överdrivet om man råkar ut för något som min klasskompis från LTU har varit med om. Att till sommaravslutningen komma iklädd skoteroverall, p.g.a att det fortfarande ligger så pass mycket snö så det är som vinter. Nu kommer ju min kompis från Gällivare så det ligger ju en bra bit upp i Sverige så jag kan förstå att det kan hända där men inte här i Stockholm (får vi hoppas).

Idag har man varit duktig också och räknat lite matte, bra träning inför tentan på onsdag, har bara ca 20 tal kvar att räkna via webben. Sen är det till skolböckerna jag bör vända mig, samt att jag har 6 seminarieuppgifter att räkna och lämna in nästa fredag. Ska väl försöka planera in så man sätter sig ner med sin seminariegrupp och löser uppgifterna tillsammans för man fick ju hjälpas åt. Nä nu är klockan så där mycket igen, (typiskt!) måste sova ska upp imorgon för att åka in till stan och se den nya Asterix och Obelix filmen med lillebrorsan.

Inga kommentarer: