lördag, april 11, 2009

Dött

Ja det är vad det är här nere, efter frukosten satte jag igång med att baka en omgång bullar. Det gick väldigt bra, det blev en omgång med 29st bullar dock säger receptet att det ska bli 40 men jag kanske gjorde mina bullar lite större än vad receptet rekommenderade att man skulle skära dom. Under dötiden då man väntade på att degen skulle jäsa hade jag gått iväg för att hämta min bok och sätta mig på farstutrappan i solen. Det var rätt så varmt och det fick mig att tänka på en härlig sommarkväll då man slinker ut på stan och sätter sig på någon uteservering och får dricka en kall öl. Mmm så gott, men där satt jag och läste min bok och det kändes på tok för tidigt för att dricka en öl så jag fortsatte läsa tills larmet på mobilen ljöd.

När alla plåtar med bullar var gräddade passade man självfallet på att ta sig en varm bulle med ett iskallt glas mjölk till, det var inte fy skam det heller. Jag tog en bulle till och gick in i vardagsrummet för att slänga mig på soffan och läsa vidare i min bok. Jag har kommit ganska långt i boken då jag inte har så mycket annat tidsfördriv att ta mig till här nere, min laptop som jag har med mig fungerar mest till att snylta på grannarnas olåsta nätverk för att surfa runt lite. Men det är inte såpass snabbt nät att jag kan sitta och kolla på youtube filmer eller lyssna på live radio över nätet för det buffrar hela tiden. Nä jag får bastant nöja mig med att leka lite med hunden och läsa min bok.

Dagen till ära har vi också käkat en massa gott, till hmm inte lunch och nästan middag = lunag? Nåväl vi åt väl runt 15 tiden och det var gravad lax med hovmästarsås, sill, stekt potatis, ägg och lite stekt kalmarkorv. Äggmålning blev det också, morsans bidrag:
Och nedan har vi mitt bidrag till det hela:
Okej okej så duktig kanske jag inte är ;) men här är mina i alla fall:
Samt:
Nä nu är det minsann dags att göra sig iordning för sängen tror ja, ska väl läsa vidare i min (oändligt långa) bok.

1 kommentar:

Nina sa...

Haha. Kung på måla ägg :P