torsdag, april 30, 2009

Go Sverige Go!

Alltså fy fan säger jag bara, hela dagen gick man och laddade upp inför kvällens match mellan Sverige och USA. Det första jag gör är att jag lyckas missa lite av början på första halvlek usch usch då det stod 0 - 1 till USA (ingen bra början med andra ord). Jag håller ut första halvlek och Sverige lyckas inte göra något mål :( när andra perioden börjar så ringer mobilen det är polaren som ringer och vill snacka om sin nya ljuduppsättning han har gjort hemma men har lite problem då han inte har tillräckligt långa kablar för att ha bakhögtalarna inkopplade.

Jag lyssnar tyvärr lite halvhjärtat då jag kollar på hockeyn som precis har börjat igen, han frågar vad jag gör och jag svarar att jag kollar på hockeyn 'och käkar chips' tillägger han "jasså du hörde det" ;) nåväl han slår också på sin TV och glor lite han med, vi sitter och snackar om matchhändelserna och Sverige lyckas vända till 2 - 1 men det resultatet håller sig inte så länge för USA kontrar och det blir 2 - 3 innan andra perioden är över. *Suck* vi snackar lite om hur Sverige sköter sig och det är alldeles för mycket slarv med passarna och det kan jag hålla med om (tyvärr).

Tredje perioden börjar och nästan i dom inledande minuterna så får Sverige en utvisning och strax därpå en utvisning till, lite klantingt att slänga iväg pucken bara för att man får tag i den och har blivit av med sin klubba :S men men 5 mot 3 känns ju inte som att det går att försvara direkt vilket stämmer för strax därefter gör USA mål och det blir 5 mot 4. Det hjälpte tyvärr inte heller att det var 4 spelare USA lyckas göra ytterligare ett mål och leder nu med 2 - 5. Vid det laget ger polaren upp och går och lägger sig istället för han tappade förtroendet för laget (vilket jag tycker är synd). Några minuter efter att vi har lagt på så åker vi på en utvisning (igen!), men med en time-out och lite coachning från vår kära lagkapten så lyckas vi faktiskt göra mål när vi är en man mindre!! Så sjukt skönt det kändes att reducera lite så det står alltså 3 - 5 till USA.

Framåt slutet av sista perioden ligger Sverige på som fan och dominerar spelet helt, och vips så slinker ytterligare en puck in i nätet bakom den amerikanska målvakten (4 - 5). Nu blir det allt spännande, ett mål till och det blir förlängning... minutrarna tickar på och se på fan Sverige kvitterar faktiskt till 5 - 5. Nu är det bara 2 minuter kvar av sista perioden och man hör tydligt hur publiken är med på varenda vänding, Sverige trycker på men lyckas inte få till ett till mål (för då hade vi fått möta Schweiz, värdlandet) men tredje perioden tog slut med resultatet 5 - 5 och det blir med andra ord förlänging. Det är dock bara förlänging i 5 minuter men så som Sverige låg på redan från start och gissa vad som händer jo US...jag menar Sverige gör en klassiker med andra ord vänder och vinner. Precis som dom gjorde mot Finland (för uhm en massa år sen) då vi låg under med 1 - 5 och vänder till 6 - 5 exakt samma resultat som matchen slutade idag och eftersom det blev vinst på övertid betyder det att vi får möta Ryssland imorgon. Mitt hopp har inte försvunnit på långa vägar.

Imorgon är det jag som ringer polaren och tracka honom för att han inte tror på landslaget usch så kan man inte göra O_o. Nä nu är det dags att sluta på det här långa inlägget och gå och lägga sig kanske. Är ju ledig imorgon så får se vad som hittas på :)

Inga kommentarer: