söndag, april 26, 2009

Löningshelg + IKEA != bra

Japp var på ikea idag (bland annat), sprang först förbi Jula för att farsan ville kolla in en högtryckstvätt som dom skulle demonstrera, verkade vara ett rätt vettigt pris också för den men vi köpte den inte då vi hittade den för samma pris någon annan stans fast där fick man även med schampo för att tvätta altanen vilket vi har.

Efter att vi kollat på den demon stack vi vidare till IKEA, en killes mardröm om du går dit med tjejer och dom inte vet vad dom ska handla, först och främst blir man runtskickad genom varenda avdelning men det finns faktiskt genvägar men dom är väl dålda... och när man sedan har irrat omkring kanske en timme eller två så vet dom fortfarande inte vad dom ska handla eller så har dom plockat på sig lite av varje.

Som kille vill man ha det ganska enkelt, vi behöver 1. 2. 3. osv. sen letar man upp var man hittar dessa saker och så går man in plockar på sig det och går till kassan inget mera. Det summerar ju ganska bra om hur det gick till för mig idag (och nej jag har inget intresse av att strosa omkring och bara titta på allt annat undertiden, slöseri med tid. Jag skulle köpa ett nytt täcke till min stora säng (som jag inte kan använda än) men behövde ändå ett nytt tunnare täcke då det jag har är mer anpassat för vintern. Jag surfade först till ikea.se och sedan letade jag där bland de täcken som dom har och kollade om det fanns i lager innan jag ens åkte dit. Sedan när jag kom fram till ikea gick jag raka vägen till bäddtextil och hittade mitt täcke, gick till kassan betalade och sen var man ute, det hela tog kanske 15 min (då farsan var tvungen att springa på toa).

Sen var det ju fullt med folk där just på grund av att det är löningshelg denna helg *suck* men men så är det alltid vid löningshelger. Svensson är verkar inte alls hålla hårt i plånboken så snart lönen dimper in på kontot. Nåväl nu ska jag bädda min säng och prova mitt nya fina täcke :D

Natti natti.

PS.

Jag skulle väl gissa att varenda tjej som läser detta inlägg kommer att antingen bli sur/förbannad/ledsen på mig men tyvärr så är det väl den hårda sanningen de flesta killar tycker inte om att springa omkring på ikea och bara kolla, det är nog något tjejer finner mer rogivande.
DS.

Inga kommentarer: