söndag, april 05, 2009

Vår?

Dags att plocka fram vår och sommarkläderna nu? Ja det verkade ju som det när man gick till jobbet idag, inte för att jag kände att jag ville gå till jobbet på en lördag när man dessutom var lite bakis. Det hjälpte inte heller att pendelns varningsljud som tjuter i 700dB för att varna att dörrarna nu går igen, pep vid varje station. Kom som vanligt (iaf dom senaste dagarna) först till jobbet, vilket är lite frustrerande då jag inte kan öppna butiken för att jag inte har någon nyckel eller kod. Dock vill jag inte riktigt ha en heller då jag anser att jag vill vidare från mitt nuvarande jobb till något som är lite mera utvecklande för mig personligen samt att jag inte vill att min hjärna ska ruttna bort då man sitter och gör allt detta mind less work som vilken gymnasieelev skulle kunna göra.

Nä fan dags att söka sig vidare, har förvisso gjort det men med inga resultat än så länge, skulle väl gissa på att det är rätt tufft just nu att försöka hitta något nytt. Men man letar ändå vidare, önskar bara att det kunde vända snart finanskrisen då. Undrar vad man ska hitta på imorgon? Kanske ut och ta en promenad om det är fint väder och avsluta det med en glass i något lugnt grönområde, bara för att få koppla av lite från allt annat som svärmar om en i vardagen.

Nä ska väl ta och göra mig i ordning för sängen då det börjar bli lite sent... igen.

1 kommentar:

carina sa...

visst är de härligt med soool, så underbart väder :D

Ja har inte invigit att ta en glass i solen ännu men kanske imorgon^^

/C