torsdag, april 09, 2009

Händelserik dag

Dagen börjar med att man vaknar av att hunden skäller (typiskt) jag som hade hoppats på att få sova tills jag själv vaknade men icke då, kanske blir bättre inatt. Nåväl idag har jag och morsan varit ute och vandrat lite i skogen, något som slog mig som lite märkligt var just vad följande bild visar som vi stötte på mitt ute i ingenstans.

När vi väl hade kommit tillbaka till våran utgångspunkt väntade vi på att morfar skulle komma tillbaka från sin löprunda. Under tiden passade jag på att plåta morfars bil då det är sista gången han kör den rishögen.

Bilen baktill

Bilen framtill

Den nya bilen blev en Nissan Note (inte världens vakraste bil om man frågar mig men den var i alla fall ny och fräsch).

Efter att vi plockat upp morfars nya bil begav vi oss för att hälsa på mormor som ligger begravd brevid Kalmar Slott.

Något annat som jag hittade när vi var och handlade idag är något av vad jag skulle vilja säga amerikanisering, vi hade handlat det mesta men det återstod mjölk och yoghurt så vi vandrar till kyldisken och vad får jag se jo mjölk i plastdunk.
(Klart som fan att jag skaffade en, faktum är att vi köpte 2st)

Nä nu är det väl dags att knoppa för lilla mig, ögonlocken börjar släpa i backen när man vandrar omkring och det gör så ont att kliva på dom ;)

Inga kommentarer: