onsdag, april 22, 2009

Rapportering

Ja då var det lite rapportering man hade framför sig innan man ska slagga idag. Igår (måndag) vid 15 tiden lämnade jag jobbet för att åka till Växjö då jag var kallad till Växjö tingsrätt för ett förhör som vittne där min kompis har blivit åtalad för datorintrång... lite lustigt men men. Istället för att bo på något hotell så fixade jag så att jag fick stanna hos min uhm halv kusin som för tillfället bor i Växjö. Vi kom fram rätt så sent så det blev lite te och en kvällsmacka då vi hade käkat middag på vägen ner.

Dagen till ära då jag skulle infinna mig vid Växjö tingsrätt så ringer polaren som har blivit kallad tidigare och säger "god morgon" (klockan var väl ca 11) "är du beredd på att åka?" va tänker ja ska dom komma och hämta mig men min kusin hade ju sagt att han kunde skjutsa in mig. Jag påpekar att kusinen kan skjutsa in mig varpå jag får höra att det hela har blivit inställt!? Jahapp tänker jag då allt detta åkande för ingenting, vad är det nu frågan om, då han svarar och säger att det har blivit framskjutet då tydligen inte alla vittnet har hörts i frågan. *Suck* aja så jag fick aldrig komma till tingsrätten för att höras som vittne utan blev hemskickad igen, så det var ju en trevlig liten utflykt jag fick.

På vägen hem när vi hade stannat strax norr om Jönköping för att äta lunch så lyckades jag göra en intressant observation, efter att jag hade ätit upp behövde jag kila på muggen för att tömma blåsan och på väg till toaletten hör jag något som verkar vara en ringsignal då det låter lite och sen blev det tyst. Jag kommer närmare herrtoan och öppnar dörren då får jag höra samma ljud igen och visst fan kommer det innifrån herrtoan. Vid pissoaren står en man och i hans ficka ringer hans mobil, vad gör människan jo följande. Han plockar upp telefonen och _svarar_ (en annan hade tryckt på upptaget och ringt upp när man var klar men nej då) sedan får jag höra honom säga, "...du Kim jag står lite upptagen här med John i handen jag får ringa dig sen, hej". Jag smiter in på en toalett där jag kan stänga om mig då jag knappt kan hålla mig för skratt.

Det var väl det lilla jag hade att rapportera hittills förutom att min nya laptop är på väg :D:D:D fick meddelande från storebrorsan att den har skickats och är framme om 2 arbetsdagar vilket blir på torsdag-fredag och jag hoppas att någon är där för att ta emot den då jag inte vill att dom ska missa det och försöka leverera på måndagen istället då min storebrorsa redan har landat i Sverige, det motgår ju hela syftet med att han ska ta med sig den. Nä nu är det minsann dags för sängen, ska ju trots allt till jobbet imorgon.

1 kommentar:

carina sa...

Heejee hoppas du har de bra och roooligt med ny laptop, ska du göra med den gamla?? :P

puss