måndag, april 13, 2009

Snart dags igen

Ja då var det snart dags att röra på sig igen, kommer bli mycket resande denna månad för min del, imorgon eftermiddag/kväll åker jag och morsan tillbaka till Stockholm, kommer till Centralen så sjukt sent men kan tydligen inte hjälpas. Får försöka hitta en pendel som vi kan hinna med samt sen var det bara att ta sig från Spånga hem också. Vi får se hur det går, jag kanske ringer farsan och ber honom hämta oss från Centralen. Jag kommer hinna jobba ca 4 ½ dag för att sen ska jag ner hit igen då jag ska till Växjö tingsrätt *suck* men men har man blivit kallad så har man.

Veckan därpå som jag kommer tillbaka (igen) så kommer storebrorsan yaye, jag måste hinna få iväg min order på vilken ny laptop som jag vill ha då den ska hinna inhandlas/beställas så att den kommer med brorsan till Sverige :D Har tittat runt lite och hittat en HP Pavilion DV7-1175eo dock saknar den Blu-ray spelare vilket är typiskt för just den modellen med 17" skärm har inte det (mysko). Dennes storebror respektive lillebror som ligger på 15" har Blu-ray läsare. Har även kollat på en Dell XPS dator då den visade sig vara billigare än en Dell Studio men får väl stämma av priserna som brorsan kan skaka fram.

Funderar ju på att ha en dator med LED teknologi för att få lite mera batteritid då vanliga skärmarna som finns i laptops drar en del. Men om det inte går att få med LED så får det väl bli en vanlig högblank variant. Nä ska väl sätta diverse prylar på laddning då jag har en ca 6 timmars färd framför mig imorgon, ska väl packa imorgon också men det mesta ligger redan i väskan så ska väl bara slänga ner smutstvätten and then I'm good to go. Batteriet i mobilen är slut igen och måste laddas, detsamma är med MP3-spelaren dennes batteri kan behövas laddas då den inte klarar mer än någon timme eller så (rätt kasst batteri) men vad förväntar man sig av en iPod kopia?

Nä dags att göra sig iordning medans morfar fortfarande är upptagen med att kolla på Fanny Hill på SVT2 (Brittiskt erotisk dramaserie från 2007. Avsnitt 2 av 2.) sedär en liten snuskhummer till morfar man har ;) Nä nu är det puss och god natt!

Inga kommentarer: