söndag, december 16, 2007

Dag 2

Jovars än lever man hehe, fast man känner väl av sin jetlag. Idag var det barnpassning som stod på att-göra-listan, dock från middag och frammåt. Under dagen har vi farit runt och handlat lite julkort, julmat och annat smått och gott. Jag har ju lyckats dra på mig ett munsår som jag tampas med (inte det roligaste) men jag överlever. Som jag nämnde tidigare så känner man av lite jetlag, dock är det enklare att anpassa sig till tiden när man flyger hit än att anpassa sig till tiden när man flyger tillbaka. Jag vaknade kl. 4 i morse och kollade på klockan, nä än ska ja fan inte upp tänkte jag och somnade om. Runt kl. 7.30-8.00 vaknade jag igen och kände att jag var tvungen att kila till toan för morgonrutinen. Någon annan som också hade gjort sin morgonrutin fast i "brallan" vaknade också strax efter att jag kom tillbaka in till mitt rum.

Brorsonen hade med andra ord pinkat rejält och gissa 3 ggr vem som fick byta blöjjan ;) jo jag, inget som jag inte gjort förrut så jag visste vad jag skulle göra. Bara slänga upp ungen i sängen, av med pyjamasen sen blöjan, fram med våtservetterna, torka rent och sen på med ny blöja och på med pyjamasen igen. Dom brukar alltid springa omkring med pyjamas på morgonen men efter frukost är det dags att byta kläder. Sen gjorde vi som sagt en liten utflykt till lite affärer för att inhandla diverse produkter.

Senare på kvällen stack storebrorsan iväg med frugan sin på en företagsfest, i skrivande stund så har dom fortfarande inte kommit hem. Ungarna blev nattade redan vid kl. 20.30. Jag, lillebrorsan och brorsans polare gick upp till övervåningen för att glo lite på TV/film. Vi såg Rush Hour 3, jag har redan sett den en gång men den är sjukt bra så jag kunde titta på den en gång till. Nu har jag planer på att gå och lägga mig för klockan är 23.30, dock undrar jag hur det kommer gå för grannens idiot till son + polare är ute och spelar basketboll mot en stand alone korg, dock lyckas dom ju träffa plankan ett antal gånger med bollen så det ekar ganska fint i området varje gång dom träffar. Funderar på att gå ut och säga till dom ifall någon av barnen vaknar.

Inte mycket till hyffs i detta land märker jag, ingen kännsla för vad som passar att göra vid vissa tider på dygnet. Hmmm nu lät det som att brorsonen vakna, får kolla till honom ifall han lyckats somna om igen eller inte. Som jag lovade i förra inlägget så skulle jag lägga upp lite bilder som ni nu kan se här nedan.




Det var väl det nu är det dags för mig att borsta tänderna och krypa ner :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är ju som gjord för att vara pappa eller kanske dagmamma ^^ blöjbytaren :P

/carina

t-bone sa...

Inte fan är jag någon dagmamma i sånna fall är jag dagpappa :P