onsdag, december 26, 2007

Stardust

Som jag skrev i mitt inlägg nedanför detta (för dom som inte läst det, läs det i så fall) så hade vi lite besök och det blev en redig middag med en djävla massa akvavit, inte det godaste men det var ju trotts allt jul-nubbe med sill. Efter maten var det presentöppning (igen!) vi har nu firat julafton med presentöppning 3 ggr på 2 dagar, det tycker jag är ganska starkt gjort ;) Dock var det ungarna och gästerna som fick sina presenter denna gång men i alla fall. Efter all presentöppning satte ungarna självfallet igång med att leka med sina nya presenter dom hade fått. Det blev en djävla bra fart på ungarna då, samlat på sig energi från middagen, laddat upp för alla presenterna och sedan få leka med dom ja djävlar det var spring i benen.

Vi vuxna satt ner i vardagsrummet och drack lite kaffe och åt lite kakor samtidigt som vi samtalade om lite allt möjligt. Till slut var gästerna tvugna att röra på sig för dom skulle vidare till andra ställen, vilket lämnade kvar 2 gapande ungar som fortfarande sprang omkring och lekte med sina nya leksaker, jag och mina bröder + lillebrorsans kompis och storebrorsans fru. Vi slog igång TVn för att se om det fanns något intressant att kolla på och det var Pirates of The Caribbean, dock är det fan omöjligt att kolla på en film som går på en vanlig kanal (inte en filmkanal som cinemax eller vad dom nu heter) för att det är fan avbrott stup i kvarten för en massa reklam.

Runt 9 snåret på kvällen beslutade vi oss för att få ungarna i säng och det lyckades vi med relativt smidigt. När ungarna väl var i säng flyttade resterande sällskapet upp till storebrorsans och hans frus sovrum för att fortsätta kolla på filmen där, dock blev väldigt trötta på alla reklamavbrott så vi letade fram filmen på DVD och satte in den, men vi hann inte se något för det blev lite debatt om att alla redan har sett den där filmen så vi kan väl kolla på en som ingen har sett? Vilket vi också gjorde vi ploppade in filmen Stardust.

Jag måste bara göra ett litet uppehåll här och säga det att det är sådanna här filmer som jag verkligen önskar att jag hade en flickvän, som satt brevid mig eller som jag kunde komma hem till och bara mysa med, bara vara med. Den här filmen rörde mig verkligen, jag blev faktiskt lite avundsjuk på min storebror för han hade sin fru precis brevid sig, men vad kan jag göra åt det... inget bara fortsätta leta efter någon som kanske vill dela sitt liv med mig.

Det var en riktig chickflick (tjejfilm för dom som inte vet vad chickflick betyder), men den var exceptionellt bra. Så pass bra att jag rekommenderar den starkt, speciellt nu när det är vintertid då man bara kan kura ihop sig framför TVn och kolla på en riktigt bra film. Jag förstår nu ännu bättre hur man ser att någon skiner upp när denne är kär eller den som man håller kär är i ens närhet.

Med detta lämnar jag er för att krypa ner i min säng och förhoppningsvis få minst 7 timmars sömn. Bilderna som jag lovade finns på lillebrorsans resedagbok så det är bara att klicka sig vidare dit och läsa lite om våra dagar i Kanada och lite annat vi har gjort så ser ni bilderna intill inläggen.

Harre bäst!

Inga kommentarer: