tisdag, december 25, 2007

Julafton x2

Det här har varit en väldigt bra jul (i alla fall för min del), det hela börjar med att vi storebrorsan var tvungen att åka till jobbet (PÅ JULAFTON, helt absurt dom gjorde ändå inget vettigt på jobbet i alla fall), nåväl brorsan fick åka hem vid kl. 13 så han var väl hemma runt 14 tiden, då stack vi till brorsans svärmors hus för att fira julafton där. Först var det lite kall öl och glo på lite TV innan middagen, middagen var gigantisk med en stooor kalkon, potatis, ärtor, varma morötter, sparris, fyllning från kalkonen, och en massa sås/gelé.

Efter maten var det dags för ungarnas julbad, då passade vi andra på att lägga fram presenterna och sedan smög jag och brorsans frus bror ut på baksidan med bjällror och spelade tomten och hans renar. Jag ska få se barnens miner när dom hörde att det var tomten som kom och lämnade alla presenterna, det blev ett sjuhelvetes liv på ungarna när dom kom ut och såg alla presenter, och som man gör när man är liten så flög man på presenterna direkt och började riva och slita i alla paket.

När vi kom hem från brorsans svärmor så var det raka spåret i säng för ungarna, då passade vi andra på att plocka fram alla resterande presenter som vi inte hade tagit med till hans svärmor. La det under granen och ställde fram mjölk och kakor åt tomten ;) det hängde strumpor ovanför öppna spisen och dom var ju fyllda dagen därpå. Ungarna blev väldigt exalterade idag också det var ju hur mycket presenter under granen även denna gång.

Jag fick en hel del grejjer som jag nog inte orkar skriva ner här idag, ska få besök om en stund så jag måste hoppa in i duschen och göra mig iordning inför jullunchen och middagen ikväll.

Jag kommer lägga upp bilder ganska snart, dom ligger på min laptop så jag ska bara föra över dom antingen till den här datorn eller fixa så jag får internet på den.

God fortsättning på Er alla :D

Inga kommentarer: